pysselvera

Alla inlägg under juni 2011

Av Åsa Hult - 30 juni 2011 16:21


Lika bra att köra två i en.................................


 

Först så tänkte jag bara ett fågelbad och det blev i grå betong, har ju pratat om

vit betong men jag ångra mig. Jo, sedan passade jag på att fylla även hjärtat

när jag ändå så var på gång, också i grå betong...........

Nu gäller det bara att det får bränna någon dag extra så det inte vill spricka

på kanterna, det värsta var att det blev sådan tyngd på hjärtat när det fylldes

så då åkte ju hjärtat ner ja plus att jag var tvungen att ha en tyngd i formen 

till hjärtat.........ja ni fattar : det blev tungt helt enkelt ! Jag och mina goa

förklaringar !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 29 juni 2011 19:03


Nu så var det dags igen !!!


 

Eller ska man säga äntligen klart, det är lite som julafton varje gång man lossar

på formen ! Här får er fantasi flöda fritt vad man kan göra, värmen tar lite på

kreativiteten men en liten liten ide`har jag förstås. Kanske lite vit småkornig

sten i hållaren och ett blockljus i någon färg eller vad tror ni om att pröva med

sand ??? Nja det kan jag inte riktigt tänka mig, men ibland måste man se det

först före det går att avgöra ! Hm sand & vitt hm....nja nä nja nä.......


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 28 juni 2011 07:32

                


Nu är jag sugen på alla olika projekt

jag har, vet inte i vilken ände man

ska börja ! Hm, ska jag gjuta mer

eller passa på att röja i mitt STORA

projekt husvagnen eller.............

fixa i trädgården ( ok väldigt kul det

också ! ) eller så får vi börja med en 

shoppingtur och sedan ett dopp någonstans

barnen har ju trots allt sommarlov !!!

Kvällningen kan ju vara lite mer behaglig

att greja i detta ljuvliga väder !

Tänkte i alla fall se om det kan bli något

litet i garaget någon gång idag........


pysselvera/Åsa


Av Åsa Hult - 27 juni 2011 20:03

Gjorde lite nya betongprojekt idag också, fast i vit betong.....


 

Till ljus var tänkt och dekorerade med ett hjärta som det återstår om jag tar

bort eller inte, det visar senare........


 

.....testade även en form för vanliga antikljus. Tyvärr har jag inte några riktiga

ljushållare just nu annars hade det varit perfekt !!!

Om några dagar skall det ha bränt färdigt.....då kommer mer foto !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 27 juni 2011 19:52

Experiment !!!!!


 

Började med att gjuta den här, sedan fick jag en liten ide`.......


 

......jag spraya den i svart och lade tillbaka tygblommorna jag hade använt

mig utav före sprayning......


 

....och så här ser den ut just nu, inte riktigt klar men den " bidde " svart med

vita blommor ! Jag får ta en närmare titt när färgen torkat och se om det var

en bra eller dålig ide`!


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 27 juni 2011 19:44


Äntligen lite bilder att lägga ut till er, kommer ni ihåg den här som jag visa för er

ett tag sedan ? Nu är den färdig, slipa och snygga till den lite idag.....


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 25 juni 2011 13:35


Kära dotter är en baddare på att ta bilder, en härlig bild tycker jag ! Det finns

mer bilder på hennes blogg : http://www.johannaokeh.devote.se


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 22 juni 2011 09:43


Betonghjärtat klart !!!  Det blev ju okej, jag testade att lägga på rosorna ( satte

ej fast dem, för köparen kanske har andra idee`r ) och det är ett alternativ....


 

.....här lade jag till mindre rosor ( det är rosor i vit betong )....


 

...eller rentav ett bröllopshjärta där man kan dekorera med bara röda hjärta

eller om man kan hitta ett fint brudpar. Här lade jag bara brudparet ner eftersom

det är platt för att få lite känsla om hur det kan se ut.....

Men det är inga problem för mig att göra ett hjärta och ställa brudparet upp om

det skulle finnas intresse.


pysselvera/Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards