pysselvera

Alla inlägg under september 2011

Av Åsa Hult - 30 september 2011 11:49

Efterlyser än en gång tips på vad jag kan hitta på

med dessa ljus........  

av årgång 1989 ha,ha ! Eller det kanske rentav är så att ni bara är

intresserade av ljusen, skriv en rad på mailen.


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 30 september 2011 11:42

Nu har jag äntligen gjort en ljushållare i svart-vit med fågel !


 

Ganska söt, troligtvis försvinner den idag till någon som får glädje utav

den på sin inglasade altan som går i svart och vitt. Kul !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 28 september 2011 15:36


Har fått en idè av en granne att man kan måla ovansidan som på bilden, och när

det torkat ska jag sätta på en vit fågel. Ingen dum idè alls, tror jag !

Och när det är klart så går det att använda både värmeljus och blockljus, och

kanske lite grus. Ska visa olika alternativ snart.........återkommer.


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 28 september 2011 10:45

Nu har jag testat att använda ljushållare till antikljus.....




så nu har jag gjutit två grejer med dessa, den första....


 



...är den här som jag har en tanke med och det är att man

kan plantera en liten blomma i mitten eller bara dekorera med

det man har hemma tex snäckor,stenar efter semestern kanske

och även kunna ha lite vatten å`något fint som flyter. Nästa grej....


 



...är ett hjärta som jag dekorerade med ett litet

hjärta som jag också gjutit. Ja ja vi får väl se vad

det blir när det är färdigt eller rättare sagt hur det blir !


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 27 september 2011 17:25


Jag var ute och kikade på olika altenativ att dekorera mitt hjärta......


 

....kanske lite vinkande tomtar på och ett rött ljus.......eller...


 

....för änglafantasten så satte jag tre små änglar och varför inte använda ljus

i guldfärg å`kanske lite grus......eller..


 

...till älgjägarn ! Det blir ju som en kärleksförklaring med hjärtat också hi hi !

Vad tycker ni ??? Tips ? Jatack !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 26 september 2011 11:31



pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 23 september 2011 08:55


Investerade i jättesöta fåglar för ett tag sedan som jag nu har fått användning

utav, rätt roligt med fåglar faktiskt ! Men den här försvinner troligtvis idag...

kul !


 

Har även gjort en annan variant här med lilla söta fågeln, ska eventuellt också

iväg framöver, kul kul !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 20 september 2011 18:19

Har varit ute i garaget idag och kollat till några saker jag gjöt häromdagen, men

det hade inte bränt färdigt. Men det trodde jag så en utav sakerna gick naturligtvis

i tusen bitar hm, så går det när man är för ivrig !

Men en grej jag lyckades med var den här.....


 

....som bara skulle slipas till lite. Själva glashållaren är för värmeljus egentligen

men jag tycker nog att man även kunde göra som på bilden. Ja ja, det gör man

ju som man känner för men det var en ide`.


pysselvera/Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards