pysselvera

Alla inlägg under november 2011

Av Åsa Hult - 30 november 2011 19:33

Nu får jag ta pyssel-ledigt några dagar för nu hägrar snart Tomteparad i Brålanda ( paraden har till och med slagit rekord i tomtar och kom med i Guiness Rekordbok har jag bestämt för mig ). Så nu ska det fram tomtekläder och allt som hör till och inhandla popcorn som liknar gröt i stora röda hinkar....juligt juligt ! ...Och förstås göra i ordning paradvagnen, viktigt att inte förglömma.


 


Den stora tomten kallar dem Trötatomten, han är lååååång !!l


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 28 november 2011 19:17

Har kvar lite grejer om någon är intresserad...


     






Bild 1: 110kr   Bild 2 : 30kr/st Bild2 : 50kr    Bild4 : 75kr



     

Bild5 :45kr     Bild6 :75kr    Bild7 :100kr    Bild8 :120kr


     

Bild9 :25kr   Bild10:100kr Bild11:80kr      Bild12:95kr

Passa på nu i julklappstider eller alla bjudningar som är....

pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 25 november 2011 09:05



Här har jag en klump jag inte blir riktigt klok på ja vad jag ska göra med !

Har ni roliga, konstiga, ovanliga, egna ideèr så skriv gärna en rad, för kreativa människor finns det gott om.

Så kom med tips.....                     


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 24 november 2011 10:38




Fick den här otroligt vackra skålen av min svägerska för länge sedan men har inte hittat någon bra plats där

den kan stå orörd, den är lättvält nämligen ! Men nu i alla fall kom jag på en plats och det passade ju bra att

det var " ljusgruppstid ", så detta blev resultatet........


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 22 november 2011 18:45

Kom äntligen på vad jag skulle göra med mitt stora hjärta......



..det blev lite sött, jag som varit så anti mot fåglar men det får jag tacka M.S i Skövde för ! Tack igen !

Hittade även dundermysiga tomtar att dekorera på ljus...




....är han inte mysig ???? Bara älskar den här sortens tomtar !

Håller på att göra i ordning i pysselrummet så framöver kanske jag kan visa en bild, ska försöka komma ihåg

detta...


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 19 november 2011 18:59

 



Dessa bilder lade jag upp på blocket idag.......


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 19 november 2011 18:13

Har nu lagt in annons på blocket på alla mina saker, nja kanske inte allt men mycket i alla fall.....under textil och heminredning.

Julmarknaden som jag skrivit om gick åt skogen ! Kom tyvärr inte iväg på grund av min förbenade kroniska sjukdom som naturligtvis spökade idag......blir såååå besviken ! Så min stackars kollega/kompis fick åka själv...men det gick bra för henne i alla fall !

Så det är nu bara att ta nya tag och hitta på något annat med alla mina saker, får nog ställa mig när det är auktion härhemma nästa gång. Så jag får ha en liten julmarknad själv, det går det med !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 18 november 2011 08:35

Har nu packat alla mina grejer jag ska ha med mig till marknden imorgon, äntligen dags !

Är ni pysslare så anmäl er till någon julmarknad det är så mysigt, och man blir så superglad

när något man knåpat med blir sålt. Det är ju faktiskt du själv som gjort saken med dina

egna händer och ideèr ! 

Så tveka inte, sätt er och leta på nätet tex Google och skriv julmarknader och sök även på

ditt län eller ort. Ett litet tips bara !


pysselvera/Åsa   

Ovido - Quiz & Flashcards