pysselvera

Alla inlägg under april 2012

Av Åsa Hult - 30 april 2012 15:43

Jag och familjen ska iväg till kompisar och fira lite Träbröllop alltså 5 år, och då fick jag och min kära dotter

en tokig idè......ja verkligen tokig :)))




Vi tog en träkubbe och dekorera på, Träbröllop = 5 år ! Väldigt enkel men ändå lite skojig :)

Ha nu en bra Valborg allihop......


pysselvera/Åsa 


Av Åsa Hult - 29 april 2012 13:57

Nu är jag klar med nr 2.......




...så nu ska jag börja med nr 3 i det underbara vädret, konstigt vad vädret gör skillnad med förkylning

och huvudvärk   blir piggare med en gång :)) Mer sol   !!!

Har gjutit småhjärtan och ett större hjärta idag också, plus en annan konstig grej som jag får jobba vidare på har

ännu inte planen helt färdig för denna sak. Återkommer......


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 26 april 2012 08:13

Har inte hänt så mycket nu i förkylningstider    men får ju visa det jag gjorde för ett tag sedan...




...blev rätt så gassigt, ska pröva att utveckla detta sätt vidare finns ju massor att göra.Ska sätta in ett

foto på någon nästa gång och ev måla den också tänkte jag....

Ha en trevlig helg :) ( om jag nu inte dyker upp väldigt snart, vore typiskt mig :))) )


pysselvera/Åsa 

Av Åsa Hult - 19 april 2012 09:54

Nu var det dags igen att visa en liten tokig idè jag fick.........  !





   





Började med att leta upp provbilder sedan klippte jag ut dem och efter det laminera jag bilderna, är ju

absolut tvunget till detta. Jaa också var det bara att blanda betong,hälla i form, vibba sjuss in i ugnen..  

öö menade lade ner bilden försiktigtit i betongen. Och jag gjorde inte betongen för blöt heller men som ni

ser på bilden så blir det lite blött i alla fall, jaa så nu återstår bara att se vad som blir av detta.......


Hoppas att vi snart kan få lite bättre väder också så jag kan få göra ett fågelbad till, har gjort ett i alla fall

som ska slipas och dekoreras med fågel på. Med detta tråkiga aprilväder är det svårt för betongen att brinna

ordentligt, det tar ju ett tag..........så nu håller vi tummarna för   :)


pysselvera/Åsa  

Av Åsa Hult - 10 april 2012 18:34



Gjorde ju dessa i garaget för ett tag sedan men tog in dem några dagar senare för att "rädda" dem från

kylan, också idag skulle jag lossa dem från formen men.....det bara smula sig ! Kul på hjul nästan alltid !!!

Kan vädergudarna komma med bättre väder snart tro   !


Ja ja kan ju alltid hoppas ! Så det går inte alltid som på räls.......




Har lite grejer till övers om någon är intresserad.....i så fall skriv en rad   :)


pysselvera/Åsa    

Av Åsa Hult - 7 april 2012 14:49

Så var jag i farten igen och mycket typiskt mig är att jag 

inte kan lugna mig med att visa vad jag gjort helt klara !!!

Så målning och slipning ska förstås göras också.....




Namnet var det inget fel på men däremot krumeluren var grymt tråkig, tyvärr ! Men testas ska det....




Tänkte på vårt hockeylag vi har där jag bor så får nog kanske måla i deras färger också och det blir väldigt

intressant och om det går.


Japp japp, önskar er alla en GLAD PÅSK och ha det så trevligt denna dag  


pysselvera/Åsa   

Av Åsa Hult - 6 april 2012 00:20

Hoppas kunna visa upp mina namnskyltar senare idag:)

Så håll ögonen öppna......

Åtrerkommer!!


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 3 april 2012 19:47

 

Det blev tre namnskyltar idag, är såå otroligt kul att göra dem. Pröva detta !


   



Avslöjar inte idag vad det blev för något " skrivet "  


En GLAD nyhet också : M i Skövde, tittade på fågelbadet lite idag och jag tror det kan gå vägen med detta,

trodde ju nästan det var kört pga att det var för kallt men jag låter det bränna lite till så ska det nog gå bra.

Fåglarna har kommit, jättefina !


pysselvera/Åsa 

Ovido - Quiz & Flashcards