pysselvera

Alla inlägg under november 2012

Av Åsa Hult - 30 november 2012 15:22

 


Det "bidde" lite polkagriskola på morgonkanten som jag får ta med till " Bröl " ( Brålanda ) och bjuda på

till alla nära å kära. Smakat har jag gjort och det var helt godkänt ja min käre make också :)

Så blev det lite marknadsnougat också eller inte så lite, närmare bestämt en sådan där Juleskumlåda ni vet plus en liten låda till. Så nu ska vi gotta oss, tur att vi är så många :)))

Nä nu får det vara slut på pysselaktiviteter för idag, dags att kolla alla tomtekläder som ska användas imorgon.

Kameran sitter på laddning och beredd att bjuda er på lite bilder efter Tomteparaden.....

Ha en mysig helg så länge !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 30 november 2012 06:41

Go`morron på er allihop !

Dagens sysslor kommer att handla mycket om Tomteparaden i Brålanda, ja lite pyssel blir det nog.

Tänkte ev baka något gott får se vad det blir och göra en grej i pysselrummet, bilder kommer naturligtvis..

...förresten tomtekläderna ska fram också.

Men för er som inte sett bilder från Tomteparaden ska jag gräva fram lite bilder nu :)


  Den här tomten är med och den är jättehööög :)


 


Våran tomtemor är med...


 


...våran tomtefar är med :)


 


En bättre bild på "Trötatomten" som den kallas...


  Japp allt för nu !!!


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 29 november 2012 12:49

Alla mina ljusgrupper och lösa ljus finns nu hos Eva-Lena`s Skrädderi i Vänersborg,

det ligger på Skansgatan 7a ( Skansgatans gamla minilivs). Så nu är Blocket-annonsen 

borta, och är ni i Vänersborg kan ni gå in till Eva-Lena :)


               


Ja dessa är några av ljusgrupperna som finns på : Eva-Lena`s Skrädderi i Vänersborg :)


Ha en härlig dag allihop och ta det lugnt i snön ( i Vänersborg var plogarna framme men i Grästorp är det mer grönt än vitt ) !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 28 november 2012 19:28

Nuuu ska ni få se på den stackars husvagnen jag pratat om så :))


  Det var en gång en husvagn....


     


...som blivit en stor julklapp :) Bättre helhetsbilder får ni när Tomteparaden varit :)

En fortsatt go kväll !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 27 november 2012 07:55

Fick för mig att pröva att göra en krans nu på morgonkvisten

när jag höll på att kolla stakarna, har aldrig gjort någon förut

men den får duga till vår dörr :)


 


Ha en bra dag allihop i det regniga vädret ja här i alla fall :) Nu ska jag fortsätta plocka med stakarna och 

kolla uteslingor mm sedan får det bli det gamla vanliga som vardagen "erbjuder" hihi :)


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 26 november 2012 07:45

Hallu på er !

Var rätt trött igår efter julmarknaden så det var soffan som gällde :)

Men nu gott folk ska jag visa er lite bilder, kan berätta att det var en

helt okej marknad. Ja det var ju första gången och folk kom och gick 

å handla, jag och min kompis Lena har varit ute på någon marknad

som absolut varit sämre pga att det inte kom något folk. Så slutsumman

av denna marknaden var att den var mysig, folk kom å kika,handla,prata

och fika. Och det är väl vad marknaden går ut på :) Och ett stort plus

var att tidningen kom och tog kort och pratade med Lisa som höll i det hela :)

Japp nu bilder !!! Mycket nöje !


     


Pyntet på utsidan hm bara lite snö som fattas :)


     


Mitt bord...


       


Julgodis som Lisa            Lena och mitt bord...        

gjort...


       


Nu tänker ni ööö det var väl inget folk ! Men jag fick ju passa på att ta kort innan allt folk kom...


(KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD)


Ha en bra dag allihop :)


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 25 november 2012 07:09

 


Inte någon dunderbra bild men detta är mitt bord för dagen, hoppas hoppas på liiite mindre grejer kvar

när dagen är slut :) Men kameran åker med så det kommer en liten "rapport" hihi till er hur julmarknaden

varit.... ( OJ ser nu att det inte är det färdiga bordet jag visar jaja typiskt mig :))  )

Och nästa helg ska vi ju till Tomteparaden I Brålanda....ni kanske kommer ihåg den ljuvliga :))) husvagnen

jag visat på bild ja den är ingen husvagn längre....ni ska få se...mycket snart :)


 


Här är den ljuvliga :)) husvagnen än en gång !!!


Ha en härlig söndag alla så återkommer jag med lite smått o gott snart...


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 24 november 2012 20:49

Lite bilder jag tagit idag inför julmarknaden :)


     

Här är lite mysiga bilder från Lisas cafeteria ja delar av cafeterian

i alla fall :)


 


Dekoration i auktionshallen och utanför står en spark med julklappar på plus två stora hållare för att kunna

elda lite ved och värma sig :)


     


Sedan har Lisa i cafeterian gjort massa gott godis som chockladpraliner,saffranskola å mintchocklad mm...

....MUMS !!!


Så imorgon hoppas vi på en mysig dag med mycket glada besökare :)


pysselvera/Åsa

Skapa flashcards