pysselvera

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Målat lite...

Av Åsa Hult - 5 juni 2012 20:15


Målade dessa svarta blev inte dumt, men tyvärr gör det inte rättvisa på foto....




Samma bildkvalitet här, blev faktiskt inte dumt det här heller....


pysselvera/Åsa 

 
 
Hanna

Hanna

9 juni 2012 21:00

Vad snygga grejer du gör!!
En helt annan fråga.. jag ser att du bor i Grästorp. Vi kollar nämligen på ett hus/gård där men eftersom vi bor i Gbg är det lite läskigt att tänka sig att flytta någonstans dit man inte har en koppling. Är du uppvuxen där eller ditflyttad? Trivs du? OM du saknar ngt, vad skulle det vara? Vi tycker ju att det är mkt åkrar och väldigt platt, ngt vi inte är vana med. Min man är rädd att han skulle sakna naturen som vi är vana vid.. Vart åker man och badar till exempel, är det vänern? För några andra sjöar verkar ju inte finnas:) Jag som ursprungligen är från värmland är inte lika rädd för det okända, särskilt inte när det innebär att jag skulle få närmre till min familj, hehe. Skulle verkligen uppskatta om du ville svara på mina frågor. Man funderar ju en hel del kring just Grästorp nu:)Mvh Hanna

http://attvaramammaochfru.blogg.se

Åsa Hult

10 juni 2012 13:04

Hej Hanna !

Klart jag ska berätta lite för dig :)
Vi är själva från Vänersborg/Vargön från början så vi är också inflyttade, jag gick mellan och högstadie i Grästorp när mina föräldrar flytta hit. Flyttade tillbaka till Vänersborg och kom tillbaka för 12 år sedan med min man och barn, vill inte flytta igen.
Natur har du även här, så har vi även Halleberg och Hunneberg , där kungen jagar kanske du läst om. På Hunneberg finns även ett museum dit man kan gå med bla en älg kungen sköt, och runt där finns promenadstigar för bla barn med olika djur som står utmed stigen. Och i juletid har dem en stor marknad som är jättemysig ! Sök på Hunneberg, tar ca 20-25 min dit. Badplatser finns det gott om :)Ja det är Vänern om du vill det, vi har Gardis långgrunt fin sand 20-25 min ifrån Grästorp, vi åker till Geneviken ibland vid Nossebro en jättestor konstgjord sjö dem gjort iordning med fin sandstrand och lekplats och säkert för dem mindre att bada, och där vi bor på landet är det en man som gjort i ordning en badsjö för alla barn ja och vuxna som bor här ute ca 10 min från oss ( kallas lyx på landet :)) ).
Vi har ju badet i Grästorp och vill man till saltvatten är det Unda eller Havssten i Uddevalla som är närmast. Sedan finns det andra badsjöar, kan inte nämna alla här.Jo vi åker även till Ursand i Vänersborg å badar, Bert Karlsson har tagit över det stället nu.
Sedan Grästorp i sig är ett sportsamhälle nummer 1, här är hockey och fotboll dem stora sporterna och även golf, sedan finns pingis, bågskytte,tennis,innebandy, ridskola mm
Mina barn är inga sportisar, pojken spelar golf precis börjat. Tror det är viktigt att som nyinflyttad med småbarn gå på dagis inne i Grästorp för att kunna lära känna alla barn både inne och utanför samhället, så gjorde vi och det känns rätt nu när vi har tonåringar.
På landet är det ju skolbussar som gäller och det fungerar jättebra. Var i Grästorp har ni tittat på hus ?
Svara gärna på min mail : asa-hult@hotmail.com
Mvh Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Hult - 24 januari 2014 11:56


      Längtar ut till detta ställe nu...så hoppas det blir en kort vinter och våren kommer.  Får så mycket idee`r som man vill testa :) Är med på olika sidor på facebook där det gjuts i betong eller bara  pysslas, småpyssel och större grejer....

Av Åsa Hult - 24 januari 2014 11:46


  Har nu detta hjärta till salu med sänkt pris...så är ni intresserade så skriv en rad :) Jag har gjort detta i betong och sedan målat,satt på text och dekorerat. Ha en fortsatt bra dag :)   pysselvera/Åsa ...

Av Åsa Hult - 30 november 2013 18:22

                     Har nu Julrea på mina grejer, kolla gärna Blocket också där överskriften är " Julrea betong och ljus ". Vet att det är dålig uppdatering på denna sida men får ändra på detta nu "skärpning Åsa !! " :))) Det har bliv...

Av Åsa Hult - 5 oktober 2013 22:14

Har gjutit en ljuslykta och borrat lite hål, för effektens skull och sedan målat den svart..och till sist på med ett passande band :)...

Av Åsa Hult - 3 oktober 2013 22:15

Denna fick jag syn på härhemma i en gömd hörna...hm tydligen testat decoupage..men för 5-6 år sedan..å är fortfarande inte "vän" med detta pyssel :))...

Ovido - Quiz & Flashcards