pysselvera

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Betonghjärta

Av Åsa Hult - 13 maj 2011 11:56

Yes, jag lyckades.......


 

.....med att göra hål i hjärtat när jag gjöt, så man kan hänga upp det !

Detta hjärta hamnar nog på altan som lite dekoration !


pysselvera/Åsa

 
 
Thessan

Thessan

13 maj 2011 12:56

fin blogg du har

http://theresecarlson.bloggplatsen.se

Åsa Hult

13 maj 2011 18:11

Tackar !

pysselvera/Åsa

 
Anki

Anki

26 maj 2011 22:19

Gud vilken underbar blogg du har. Kanontrevlig.
Blir nyfiken på detta med att gjuta i betong. Är det svårt? Vad behövs? Hjärtat var supersnyggt. Du skriver Bränna, vad innebär det? Jag ska flytta till hus nu & vill ha olika betongateraljer i trädgården. Blev super intresserad nu när jag hittade din blogg.
:-)
Mvh Anki

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

Åsa Hult

27 maj 2011 10:35

Hej Anki !
Va kul att du tycker om bloggen, man tänker inte så själv bara när man tittar på andras. Ja som din tex, såg din hund vilken stil ! Dem är härliga !
Jo betongen då ? Det är absolut inte svårt det
klarar ALLA, börja med att köpa betong kanske
i mindre förpackning som jag tror att Panduro
har ( det är onödigt med en stor säck om du inte får mersmak ).Att blanda betong är som att blanda en smet eller mos tex, det är bara
pulver och vatten.När du ska börja att gjuta
så köp inte former ta något därhemma tex kapa
av en dricksflaska och sätt i höljet av ett värmeljus på toppen eller formen som blandfärsen ligger i affären eller en liten plastmugg och använd fortfarande höljet till värmeljuset. Viktigt är att du rör i formen när du hällt i betongen ( vibba ) så du ser att det kommer upp luftbubblor, sedan ska det bränna som är samma sak som torka kan man säga.
Jaa du får lycka till, jag hoppas jag gett dig lite tips !

pysselvera/Åsa

 
Anki

Anki

28 maj 2011 09:50

Åh, tack. Detta ska jag testa. Låter jätteskoj.
:-)

Kram Anki.

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

Åsa Hult

28 maj 2011 17:13

Lycka till !!!

pysselvera/Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Hult - 24 januari 2014 11:56


      Längtar ut till detta ställe nu...så hoppas det blir en kort vinter och våren kommer.  Får så mycket idee`r som man vill testa :) Är med på olika sidor på facebook där det gjuts i betong eller bara  pysslas, småpyssel och större grejer....

Av Åsa Hult - 24 januari 2014 11:46


  Har nu detta hjärta till salu med sänkt pris...så är ni intresserade så skriv en rad :) Jag har gjort detta i betong och sedan målat,satt på text och dekorerat. Ha en fortsatt bra dag :)   pysselvera/Åsa ...

Av Åsa Hult - 30 november 2013 18:22

                     Har nu Julrea på mina grejer, kolla gärna Blocket också där överskriften är " Julrea betong och ljus ". Vet att det är dålig uppdatering på denna sida men får ändra på detta nu "skärpning Åsa !! " :))) Det har bliv...

Av Åsa Hult - 5 oktober 2013 22:14

Har gjutit en ljuslykta och borrat lite hål, för effektens skull och sedan målat den svart..och till sist på med ett passande band :)...

Av Åsa Hult - 3 oktober 2013 22:15

Denna fick jag syn på härhemma i en gömd hörna...hm tydligen testat decoupage..men för 5-6 år sedan..å är fortfarande inte "vän" med detta pyssel :))...

Ovido - Quiz & Flashcards