pysselvera

Alla inlägg under maj 2011

Av Åsa Hult - 12 maj 2011 19:12

Aj aj aj, den här blev inte godkänd........


 

.......tittar man väldigt noga på den så ser man alldeles för mycket

luftbubblor, nästa blir till att vibba vibba vibba för det är ju det som

gäller ja plus att det ska bränna efter det också och då får man inte

vara för nyfiken !!!


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 11 maj 2011 21:16

      Idag var det mer gjutning på schemat och lite

              testing testing förstås, ska se om jag kan ordna

              lite bilder imorgon så ni får kika !            


              pysselvera/Åsa

 
Av Åsa Hult - 10 maj 2011 20:15

Har gjort det här fatet/skålen.......


 

..... som jag tänkte som antingen ett litet fågelbad eller bara hälla vatten i

och lägga en maffig blomma i som flyter eller ha lite taklök i kanske. Ja många

alternativ finns å det är ju bra det !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 10 maj 2011 20:05


Här är en ljushållare som jag gjorde häromdagen för blockljus, det blev lite

roligt när jag gjorde en rand i betongen på sidan även på sidan mittemot, så

kors i taket men jag blev nöjd !!! För sånt kan man väl få erkänna ibland !


 

Gjorde också en annan sorts ljushållare som man även kan sätta något band

under själva hållaren som lite dekoration jaa nöjd här med....


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 9 maj 2011 21:59

                 


Ville bara berätta att imorgon ska jag ut

i garaget å kolla alla grejer jag gjutit

och naturligtvis ta lite kort så ni får

kolla vad jag hittat på för tokigt.....

eller inte.... det märks !

Ha en solig dag !


pysselvera/Åsa        

Av Åsa Hult - 4 maj 2011 21:28

Konstiga dekorationer !!!!


 

Ibland är det kris på kreativitet, men ett gott försök......


 

.......... jaa det gäller för denna bilden också !!!

Man kan ju bara pröva sig fram.....ööö...nej fy vad jag inte blev nöjd

men sånt får jag ju också visa, tyckte det blev konstigt !


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 4 maj 2011 21:16


Det var en riktig höjdare att använda flaskor att gjuta i.........


 

......ja, och lite dekoration gör att det ser ännu trevligare ut. ÖÖ inte för

jag kan säga att detta kanske blev bra, men man måste testa sig fram !!

Är det någon som har dekorationstips så ja tack det tar jag gärna emot ????


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 2 maj 2011 11:13


                                                                          

Idag ska jag kolla betongen på mina grejor så förhoppningsvis 

har jag lite bilder att visa väldigt snart. Tänk att det är så

ofantligt kuul att gjuta, och ännu roligare när det blir som man

tänkt sig !


                                                                              


pysselvera/Åsa 

 

Ovido - Quiz & Flashcards