pysselvera

Alla inlägg under januari 2012

Av Åsa Hult - 18 januari 2012 08:02

Fick för mig att göra något litet som inte krävde att man skulle belamra hela pysselbordet..........




...så det "bidde" servettvikning.........




...men eftersom resultatet inte blev så bra   så säger jag bara : Varsågod att pröva själva !!!!!

Tulpanen gick väl att göra men...Näckrosen var ingen höjdare eller så är det bara så att mina pysselhänder

är inte gjorda för avancerad servettvikning hi hi !!

Ja ja alla, lycka till och berätta gärna om ni testar det är alltid kul och höra om det är någon annan som lyckas,

å`det tror jag absolut. Fortsätter nog med min betong istället  ......


pysselvera/Åsa  

Av Åsa Hult - 13 januari 2012 16:27


Har nu bytt ut mina julkulorljus.....




...mot en variant som går åt våren till och med sommaren, för det är "äkta" sand från stranden som jag bara

silat och suttit och rensat. Alltså lite vår & sommarkänsla, guu va gött !!!

Annars har det tyvärr inte blivit så mycket pysslande för att min kroniska sjukdom spökat lite väl mycket, men

jag ska ändå så se om jag inte har något roligt i pysselrummet som jag kan pilla med. Vet att jag har lite betong

undangömd på ett ställe så det går ju att gjuta mindre saker, jaa det ska jag göra !!! ÅÅÅ va roligt !

Kameran    hänger med som vanligt.................återkommer    ........ !    


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 5 januari 2012 18:56

Det blev en mycket trevlig dag med kaffefrämmat i två omgångar

så baket jag gjorde igår kom väl till användning, men mer än 

hälften är kvar ! Så det blir mycket fikastunder i helgen, det är

ju så "gött" ! Mmmmmmummms !   


pysselvera/Åsa    

Av Åsa Hult - 4 januari 2012 20:18

Jag är ju "go" i hela huvudet men det kröp i fingrarna.....




....tänkte nu efter jul när man har ätit mycket så ska man kanske tänka åt andra hållet

men inte jag inte, ska ju ha något att göra så nu är det bara kaffefrämmat som fattas ?! Någon ?? hi hi !!




Gjorde visst lite annat gott också så det är nog bara att ta luren eller messa någon, det här kan vi

inte äta upp själva det var neråt det behövde gå har jag för mig    !!!


pysselvera/Åsa   

Av Åsa Hult - 2 januari 2012 19:02

Tänkte göra en förfrågan till alla som kikar in här på bloggen

pysslare som ickepysslare : 


Har ni roliga tips på något man kan göra/pyssla med ?????


Behöver inte alls vara något avancerat bara för jag kallar det

för pyssel, enkla-svåra-tokiga-knäppa-lätta-svåra  saker, ja 

allt ni kan tänka er !!!


pysselvera/Åsa

Av Åsa Hult - 1 januari 2012 10:43

Nu var det nya året här....


 


så jag önskar bara ALLA en god fortsättning !!!


pysselvera/Åsa

Ovido - Quiz & Flashcards