pysselvera

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Ljustryck

Av Åsa Hult - 25 januari 2011 20:04

Här har jag gjort lite ljustryck, en ganska trevlig hobby det här.......


  


....eller vad säger alla andra hobbyfantaster av ljus m.m ???


  


Änglar & Hjärtan är tacksamma motiv att jobba med...........


pysselvera/Åsa

 
 
Karina

Karina

25 januari 2011 20:20

Hej!

Vad dekorerar du ljusen med?
Det finns något som heter liknande schmeltzfilm eller smältfilm. Det finns med en massa olika motiv. Man kan dekorera det mesta med det. Är detta något du hört talas om? Har sett på ETT ställe, på en marknad, där de sålde dörrskyltar i denna teknik, men det blev inte tillfälle av att jag kunde fråga hur de får tag i det. Det var jättekö bakom så jag gittade inte stå där och sinka kunderna ännu mer! :-)

Tacksam för svar!

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Åsa Hult

25 januari 2011 21:30

Hej Karina !

Ljuset med hjärtan har jag dekorerat med något
som jag tror kallas ljustryck, man lägger bilden med hjärtat i ljummet vatten sen lossnar en del och det blir som en genomskinlig bild förutom själva hjärtat som
du sen kan lägga mot ljuset och kana runt med
dit du vill ha det.
Den andra bilden med ängel på har jag gnuggat
på med glasspinne och det kallas nog bara för
gnuggbilder, men man måste gnugga försiktigt !
Jag har för mig att det var Panduro som hade
detta till båda ljusen.
Hoppas jag kunnat vara till hjälp och lycka
till ! Jag förklarar som en ja vet inte vad så
jag hoppas du förstod....

pysselvera/Åsa

 
Liina

Liina

26 januari 2011 08:19

Jättefina saker du gör :)

http://silence.bloggplatsen.se

Åsa Hult

26 januari 2011 12:11

Tack så mycke`!

pysselvera/Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Hult - 24 januari 2014 11:56


      Längtar ut till detta ställe nu...så hoppas det blir en kort vinter och våren kommer.  Får så mycket idee`r som man vill testa :) Är med på olika sidor på facebook där det gjuts i betong eller bara  pysslas, småpyssel och större grejer....

Av Åsa Hult - 24 januari 2014 11:46


  Har nu detta hjärta till salu med sänkt pris...så är ni intresserade så skriv en rad :) Jag har gjort detta i betong och sedan målat,satt på text och dekorerat. Ha en fortsatt bra dag :)   pysselvera/Åsa ...

Av Åsa Hult - 30 november 2013 18:22

                     Har nu Julrea på mina grejer, kolla gärna Blocket också där överskriften är " Julrea betong och ljus ". Vet att det är dålig uppdatering på denna sida men får ändra på detta nu "skärpning Åsa !! " :))) Det har bliv...

Av Åsa Hult - 5 oktober 2013 22:14

Har gjutit en ljuslykta och borrat lite hål, för effektens skull och sedan målat den svart..och till sist på med ett passande band :)...

Av Åsa Hult - 3 oktober 2013 22:15

Denna fick jag syn på härhemma i en gömd hörna...hm tydligen testat decoupage..men för 5-6 år sedan..å är fortfarande inte "vän" med detta pyssel :))...

Ovido - Quiz & Flashcards